Nieuwe stijl Mill@the Park door Wout Derksen, stagiair Media Design bij BrandingConcepts | Merk in Uitvoering!

De huisstijl en alle daarbij horende ontwerpen van Mill at the Park worden al jaren ontworpen door Equalizer Design. Sinds dit jaar zijn Tijn van Dijk en Leroy Laclé van Equalizer samen gaan werken met Martijn van der Sande onder de naam BrandingConcepts. Door deze nieuwe onderneming worden nu ook alle ontwerpen van Mill at the Park gemaakt.

Wout Derksen (21) uit Mill zit in zijn examenjaar Media Design aan het Technovium in Nijmegen. Sinds februari 2022 loopt hij stage bij BrandingConcepts. Wout speelt zelf in diverse bands en is dus ook niet vreemd met de gang van zaken binnen de muziek- en festivalwereld.

Al enige tijd gingen de ideeën rond om de stijl van Mill at the Park iets aan te passen. De zaterdag speelt zich voornamelijk af in de avond terwijl de zondag vooral overdag plaatsvindt. Daarom waren ze bij BrandingConcepts van mening om deze twee dagen qua stijl iets meer los van elkaar te trekken.

Voor zijn stage was het een mooi project voor Wout om dit op te pakken. Wout vertelt zelf hoe dit project voor hem is verlopen. ‘‘De vraag aan mij was dus of ik de uitstraling voor de nacht kon maken, dit in een net zo’n frisse stijl als de ontwerpen die al bestonden voor de dag. Eerst zijn we nog gaan kijken om er twee aparte stijlen van te maken, een aparte stijl voor de nacht en een aparte voor de dag. Maar uiteindelijk is het een variant geworden waarin de nacht overgaat naar dag in één beeld.

Het proces begint natuurlijk altijd met inspiratie opdoen, ik heb gekeken naar sfeerbeelden die passen binnen de stijl van Mill at the Park. Voor de nacht werd het dan vaak al snel te duister en het moest wel feestelijk blijven. Daarom ben ik uiteindelijk zelf de hele nieuwe achtergrond gaan opbouwen in Photoshop, dit heb ik gedaan door allemaal losse elementen samen te voegen tot een mooie kloppende achtergrond. Daarnaast hebben we ook een paar elementjes aangepast. Zo zie je in de versie van de dag vaak de vlinder terugkomen, in de nacht is dit bijvoorbeeld een vuurvliegje geworden.’’

Naast de nieuwe stijl is Wout ook verantwoordelijk voor verschillende ontwerpen die dit jaar te zien zijn, denk dan aan de diverse banners, social media-uitingen en posters.

Leroy (stagebegeleider van Wout) is trots op hoe Wout de oude stijl een mooie update heeft kunnen geven. ’’Iets uit handen geven wat je zelf hebt gemaakt is niet altijd even makkelijk, daarom ben ik extra blij met het resultaat dat Wout heeft neergezet. We hebben nu weer een mooie basis waar we de komende jaren op voort kunnen borduren.’’

#goedbezigWout #marketing #merkidentiteit #webdesign #branding #logo #BrandingConcepts #MerkinUitvoering